پسران آفتاب
سنتور
 
 

پرویز مشکاتیان

محدودیتی که به طور معمول در ساز سنتور هست برای پرویز مشکاتیان معنی نداشت چرا که او نوازنده ای اعجوبه بود.
داریوش پیرنیاکان با ابراز تاسف از ضایعه درگذشت دوست دیرینه اش، با بیان این مطلب به خبرنگار مهر گفت : من بارها گفته ام که هنرجویان سنتور برای تقویت تکنیک نوازندگی بعد از نواختن قطعات سخت استاد پایور باید به سراغ قطعات مشکاتیان بروند چرا که آثار مشکاتیان به مراتب سخت تر است.
من بارها گفته ام که هنرجویان سنتور برای تقویت تکنیک نوازندگی بعد از نواختن قطعات سخت استاد پایور باید به سراغ قطعات مشکاتیان بروند چرا که آثار مشکاتیان به مراتب سخت تر است.سخنگوی خانه موسیقی در ادامه گفت : پرویز را از ۱۳ سالگی می شناسم چرا که منزل خواهرم در نیشابورمقابل منزل  پدری مشکاتیان بود و من چون به منزل خواهرم می رفتم با پرویزدوست شدم ؛ او ویولن و سنتور می نواخت و من هم تار پدرش را بر می داشتم و با هم کار می کردیم .
وی افزود:این آشنایی و دوستی ما در دانشگاه و بعد در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی سابق ادامه یافت وبعدها نیز در برگزاری چندین کنسرت با هم همکاری داشتیم.
پیرنیاکان با اشاره به اینکه در دهها آلبوم با مشکاتیان همنوازی داشته ولی بیتشر آنها منتشر نشده است گفت : پرویزبعد ازخروجش از گروه چاووش، “عارف” را تشکیل داد که من هم در این گروه بودم وبه اتفاق گروه عارف بود که اولین سری تور کنسرت را به خوانندگی استاد شجریان در سال ۱۳۶۵ در اروپا برگزار کردیم  واثر “دستان” در چهارگاه نیزمربوط به همین دوران است . بعدا یک دوره دیگر هم در سال ۶۷ در کشورهای اسکاندیناوی کنسرت داشتیم که همه این برنامه ها سرشار از خاطرات خوشی است که از پرویز دارم.
یکی دیگر از توانایی های بالای مشکاتیان حس و حال بسیار قوی او در نوازندگی اش بود که هیچکس تا کنون نتوانسته است حتی به این جایگاه نزدیک شود.پیرنیاکان با اشاره به تکنیک منحصر به فرد مشکاتیان افزود: یکی دیگر از توانایی های بالای مشکاتیان حس و حال بسیار قوی او در نوازندگی اش بود که هیچکس تا کنون نتوانسته است حتی به این جایگاه نزدیک شود.
وی با ابراز تاسف ازاینکه بسیاری از کارهای مشکاتیان توفیق انتشار نیافته به اثر “قاصدک” بر اساس شعر نیما و با صدای محمدرضا شجریان به عنوان یکی از این آثار که به طور غیر رسمی منتشر شده است اشاره کرد و گفت : تنها این اثر برای اثبات تکنیک و حس و حال مثال زدنی مشکاتیان در نوازندگی سنتور کافی است وحال آنکه پرویزدهها اثر جاودانه خلق کرده است.

!

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 21:5 :: توسط : علی امی منشادی

من امروز با هزار زحمت چهار مضراب همایونو پیدا کردم و لینک دانلودشو براتون گذاشتم توی این تایپیک.حتما دانلود کنید و گرنه از دست دادید.

!

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 20:59 :: توسط : علی امی منشادی

سلام .امروز براتون چهار مضراب بیداد ، برگرفته از کتاب سی قطعه چهار مضراب رو آپلود کردم که واقعا زیباست حتما دانلود کنید.

!

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 20:55 :: توسط : علی امی منشادی

       

 

آواز شور اثری از پژمان اختیاری از آلبوم سرزمین من

سنتور : پژمان اختیاری

قیچک : سیاوش ولی پور

!

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 20:51 :: توسط : علی امی منشادی

 تمنا یکی از شاهکار های استاد پرویز مشکاتیان است که قطعه ی اجرای آن را همراه با نت های آن برای شما در این تایپیک گذاشتم.

!

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 20:39 :: توسط : علی امی منشادی

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 8 صفحه بعد

درباره وبلاگ
لطفا از همه ی صفحات وبلاگ بازدید کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان santur و آدرس santoori.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 5937
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1